sobota, 12 marca 2011

Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków

Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci -wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. 

Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast dla kobiet istotniejszym powodem jest uroda.
Przyjmowanie nutrikosmetyków, czyli preparatów służących poprawie wyglądu skóry, włosów i paznokci
jest znacznie częstsze wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Tylko 8% mężczyzn deklaruje przyjmowanie
tego typu preparatów, a motywują ich głównie kwestie zdrowotne, jak na przykład zapobieganie chorobie,
osłabienie organizmu, czy przebyta choroba. Proporcja ta wśród kobiet jest pięć razy większa (42%),
a powody, dla których sięgają po nutrikosmetyki są zupełnie inne niż u mężczyzn.
Dla kobiet istotniejszą motywacją jest po prostu uroda. Częstość przyjmowania tego typu preparatów jest wysoka: aż 29% badanych przyjmuje je co najmniej raz dziennie, a 20% - raz bądź kilka razy w tygodniu.

Preparaty na włosy, skórę i paznokcie najczęściej używane są przez osoby w wieku 25-34 lata (33%)
oraz 35-50 lat (29%). Znacznie rzadziej stosują je osoby najmłodsze (15-24 lat, 24%) oraz najstarsze (50 i więcej lat, 22%).

Najczęściej wymieniane powody sięgania po nutriskosmetyki to:
poprawa wyglądu/ kondycji skóry (25% wskazań),
problemy związane z włosami (25%),
poprawa wyglądu/ kondycji włosów (23%).
Rzadziej wymieniane są przyczyny takie jak:
problemy z paznokciami bądź chęć poprawienia wyglądu/kondycji paznokci (odpowiednio, ok. 17% i 16%)
oraz problemy związane ze skórą (13%).
Stosunkowo często badani odnoszą się do ogólnego stanu zdrowia:
17% respondentów używa nutrikosmetyków ze względu na osłabienie organizmu,
16% chce zapobiegać w ten sposób chorobom,
12% przyjmuje je w okresie jesienno-zimowym z powodu niedoboru witamin,
a 9% z powodu przebytej choroby, przeziębienia.


Informacje o badaniu


Badanie OTC Track zrealizowane zostało metodą wywiadów bezpośrednich face-to-face prowadzonych w domu respondenta od 1 do 50 tygodnia w roku z osobami w wieku 15 i więcej lat. Badanie ma charakter ciągły, łączna próba 12250 respondentów

www.martadymek.suportio.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceń stan swojego zdrowia - odporność